Je premie stijgt met 3,2%
Klanten vallen vaker en langer uit. Ook heeft De Nederlandse Bank nieuwe, marktbrede richtlijnen voor verzekeraars opgesteld. Om deze redenen verhogen we de premie. We begrijpen dat dit een vervelende boodschap is. Ondanks de premieverhoging ben je bij Movir nog steeds goed verzekerd voor de gevolgen van arbeidsongeschiktheid.
Hoe hoog is de premieverhoging en wanneer gaat deze in?
We verhogen de premie van onze arbeidsongeschiktheidsverzekeringen per 1 januari 2023 met 3,2%. Hierover krijg je van ons bericht. Daarin lees je ook wanneer de premie voor jouw verzekering precies omhoog gaat. Dat is namelijk afhankelijk van de voorwaarden van je verzekering.
Goed om te weten
- Je premie kan ook wijzigen door andere oorzaken. Bijvoorbeeld omdat je de verzekering aanpast, de premie afhankelijk is van de leeftijd van verzekerde, omdat het bedrag dat je verzekert is geïndexeerd of omdat een kortingsregeling wijzigt.
- Is de verzekerde (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt op het moment dat de premieverhoging ingaat? We verhogen de premie pas als de verzekerde niet meer arbeidsongeschikt is. Dat doen per eerstvolgende datum waarop je nieuwe verzekeringsjaar ingaat (hoofdpremievervaldatum) of op de datum dat je contractperiode afloopt en een nieuwe contractperiode begint (contractvervaldatum). Dat moment is afhankelijk van de voorwaarden van je verzekering.
Bij Movir ben je goed verzekerd
Welke aov je ook hebt, bij Movir ben je goed verzekerd tegen de gevolgen van arbeidsongeschiktheid. Raak je arbeidsongeschikt door een ziekte of ongeval, dan krijg je de uitkering waarvoor je je verzekerd hebt en krijg je hulp bij re-integratie. Daarnaast krijg je met onze preventieservice ondersteuning om arbeidsongeschiktheid te voorkomen.
Heb je een vraag?
Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met je financieel adviseur of met Movir. We staan graag voor je klaar.