Mijn premie
Hier kan je o.a. je betaalwijze veranderen en vind je antwoord op veelgestelde vragen.
Zelf regelen
Veelgestelde vragen
Ja, dat kan. Maak de premie dan zelf naar ons over. Vermeld daarbij je relatienummer en je polisnummer. Doe dit per polis.
Het rekeningnummer van Movir is: NL72 INGB 0672 1944 65.
In veel gevallen is de aov-premie aftrekbaar van het belastbaar inkomen.
- Betaal je de aov-premie rechtstreeks aan Movir?
De datum waarop wij je premie ontvangen, bepaalt wanneer wij deze doorgeven aan de Belastingdienst en jij de premie van je aov kunt aftrekken.
Is in 2021 je verzekering van Reaal naar Movir verhuisd? Movir incasseert de premie later dan je bent gewend bij Reaal. Het is goed om te weten dat dit invloed kan hebben op je aangifte inkomstenbelasting. De datum waarop Movir de premie ontvangt, bepaalt in welk jaar je de premie van je aov kunt aftrekken. Wil je de premie eerder betalen? Dat kan. Maak de premie dan zelf naar ons over. Vermeld daarbij je relatienummer en je polisnummer. Doe dit per polis.
- Betaal je de aov-premie aan je financieel adviseur?
De aov-premies die wij via je financieel adviseur in rekening brengen, geven wij op aan de Belastingdienst. De datum per wanneer je de premie verschuldigd bent, bepaalt wanneer wij deze doorgeven aan de Belastingdienst.
Meer hierover lees je op movir.nl/belastingaangifte.
- Betaal je de aov-premie rechtstreeks aan Movir?
Is het je niet gelukt om de premie van je verzekering op tijd te betalen? Het kan weleens gebeuren dat je net te laat bent of wat krap bij kas zit. Dat snappen we. Dit kan gevolgen hebben.
Lees meer over de gevolgen van het niet op tijd betalen van je premie en de steun die wij bieden.
Het rekeningnummer van Movir is: NL72 INGB 0672 1944 65.
In februari ontvang je van Movir een jaaroverzicht van de premie en van je eventuele uitkering. In Mijn Movir vind je het bericht. Deze kan je gebruiken bij het doen van je belastingaangifte. De datum waarop wij de premie van je ontvangen, is bepalend voor je belastingaangifte. Hier lees je daar meer over.
Je krijgt een jaaroverzicht van Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij of de handelsnaam Reaal als je de premie aan deze organisaties hebt betaald. Deze premie vind je niet terug in het overzicht van Movir.
Je jaaropgave van je betaalde premie vind je in Mijn Movir.
- Log in in Mijn Movir. Heb je nog geen account? Klik dan op ‘Activeren’.
- Ga naar ‘Mijn documenten'.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Bij Movir kan je de premie betalen via automatische incasso of zelf overmaken. Je ontvangt dat een betaalverzoek van Movir als je premie moet betalen.
Contact
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons. We helpen je graag.