Vul hieronder je klacht in

Bedankt dat je de tijd neemt om ons te vertellen over je ervaring. Heb je een klacht ingediend, dan krijg je binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie van ons.

Ben je niet tevreden met onze reactie of over hoe wij je klacht behandelen?

Je kunt je klacht binnen 3 maanden voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid bemiddelt tussen consumenten en financiële ondernemingen en biedt een platform voor het oplossen van geschillen. Je kunt je klacht indienen via de website www.kifid.nl of via de post op het volgende adres:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG

Wil je geen gebruik maken van de bemiddeling van het Kifid, dan kan je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter.

Goed om te weten

Verzekeraars hebben met elkaar gedragsregels afgesproken. De Tuchtraad toetst bij klachten of wij ons aan die bindende gedragsregels hebben gehouden. De gedragsregels vind je hier: Verbond van Verzekeraars bij Zelfregulering. Meer informatie over de Tuchtraad lees je op hun website: Tuchtraad Financiële Dienstverlening – Voor een onafhankelijk oordeel.

Vind je dat wij ons niet aan die gedragsregels hebben gehouden, dan kun je een klacht daarover niet rechtstreeks bij de Tuchtraad indienen. Je moet dan eerst een klacht indienen bij Kifid. Kifid kan vervolgens de klacht doorsturen naar de Tuchtraad. Kifid kan ook zelf besluiten een klacht door te sturen aan de Tuchtraad.

Als het Kifid een klacht van jou behandelt waaraan ook een tuchtrechtelijk aspect zit, verwijst het Kifid dat deel van de klacht door naar de Tuchtraad Verzekeraars. Het Kifid zal je hierover informeren. Dat gebeurt ook als je klacht alleen van tuchtrechtelijke aard is. Ook die klacht moet je indienen bij het Kifid. In het reglement van de Tuchtraad staat beschreven wie met welk soort klachten terecht kan bij de Tuchtraad. Meer informatie vind je op www.tuchtraadverzekeraars.nl.