Advies en bemiddeling
Veelgestelde vragen
We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over onze aov. Daarom kan je tijdens een gratis telefonisch oriëntatiegesprek al je vragen met een aov-expert van Movir bespreken. Ook kan de expert een indicatie van de premie voor de Movir Momentum AOV geven.
Wil je advies of een offerte? Dan verwijzen we je hiervoor naar een onafhankelijk financieel adviseur of bemiddelaar. Want als je niet meer kan werken omdat je arbeidsongeschikt bent, dan heeft dat grote impact op je leven. Ook de financiële gevolgen kunnen enorm zijn. De medewerkers van Movir geven je geen advies over de verzekering. Dus ook niet over wat passend is in jouw situatie.
Je kan de aov bij Movir alleen met óf zonder advies aanvragen via een financieel dienstverlener.
- Wil je geen advies?
Voorwaarde is dat je de gevolgen van je keuzes begrijpt. Dat is belangrijk. Kun je niet meer werken omdat je arbeidsongeschikt bent, dan heeft dat grote impact op je leven. Ook de financiële gevolgen kunnen enorm zijn. Zo vraag je de aov zonder advies aan. - Liever wel advies?
Neem dan contact op met je financieel adviseur. Zoek je een onafhankelijk financieel adviseur? Bel ons dan of maak een belafspraak. We brengen we je graag in contact met een goede adviseur bij je in de buurt:- 030 607 87 00 (keuze 4)
- Maak een belafspraak
Wil je een lopende verzekering wijzigen? Die wijziging vraag je aan via een financieel adviseur. Je kan die niet zelf aanvragen.
- Wil je geen advies?
Onze aov-experts brengen je graag in contact met een financieel adviseur. Een adviseur uit je buurt en/of iemand die veel ervaring heeft in het verzekeren van mensen met een beroep als jij. Maak hiervoor een afspraak met onze aov-experts:
Ja, je financieel adviseur brengt voor zijn advies en bemiddeling kosten bij je in rekening. Hoeveel je moet betalen, is een afspraak tussen jou en je adviseur.
Sluit je een aov zonder advies via een bemiddelaar? Voor zijn bemiddeling brengt die bemiddelaar kosten bij je in rekening. Hoeveel je moet betalen, is een afspraak tussen jou en je bemiddelaar.
Om je zo goed mogelijk te kunnen adviseren en de beste opties voor je te vinden, werken wij samen met onafhankelijke financieel adviseurs. Zij hebben de expertise en kennis om je te helpen bij het maken van de juiste keuze en het afsluiten van de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Door een onafhankelijk adviseur in te schakelen, krijg je een persoonlijk advies waarbij rekening wordt gehouden met jouw wensen en situatie.
Je financieel adviseur staat vermeld op je polis. Of kijk in Mijn Movir. Klik op de button ‘Verzekeringen’ om de contactgegevens van je adviseur te vinden.
Heb je een andere financieel adviseur? Geef de naam en contactgegevens van je financieel adviseur makkelijk en snel aan ons door via Mijn Movir of het contactformulier. Dan kunnen we je adviseur op de hoogte houden van ontwikkelingen bij Movir en je verzekering.
Mijn Movir
- Log in in Mijn Movir. Heb je nog geen account? Klik dan op 'Mijn Movir activeren'.
- Ga naar ‘Berichten’.
- Klik op ‘Nieuw bericht’.
- Kies voor 'Gaat het over je polis?' en selecteer het onderwerp ‘Financieel adviseur wijzigen’.
- Vermeld in je bericht de naam en contactgegevens van je nieuwe adviseur.
- Klik op 'Versturen'.
Contactformulier
- Vul het contactformulier in.
- Kies het onderwerp ‘Financieel adviseur wijzigen’.
- Vermeld in je bericht de naam en contactgegevens van je nieuwe adviseur.
- Klik op 'Verstuur'.
Zodra wij je bericht hebben ontvangen, stellen wij je oude en nieuwe adviseur op de hoogte van deze verandering.
Het kan gebeuren dat er door onze fout iets niet goed gaat in offertes of contracten voor onze verzekeringen. Natuurlijk doen we ons uiterste best om dit te voorkomen. Gebeurt het tot 2 keer toe toch en heb je je aov na 1 januari 2013 aangevraagd of afgesloten? Stuur ons dan een bericht daarover, een zogenaamde ‘kennisgeving van tekortkoming’. Gaat het daarna nog steeds niet goed en brengt je financieel adviseur hiervoor extra kosten bij je in rekening? Dan kun je die extra kosten bij ons declareren. We betalen die kosten, als ze vallen onder de herstelkostenregeling van het Verbond van Verzekeraars.
Wanneer ontvang je herstelkosten?
- Als we 3 keer achter elkaar een fout maken bij de offerte of polis bij een aov, die is aangevraagd of gesloten na 1 januari 2013.
- Als je hierbij voor de 3e keer een verkeerde polis of offerte ontvangt.
- Als je ons na de tweede keer dat je een onjuiste offerte of polis hebt ontvangen een zogenaamde ‘kennisgeving van tekortkoming’ hebt gestuurd. Je kunt dan de kosten declareren die je aan je adviseur betaalt voor het herstel. Hiervoor stuur je ons de (gespecificeerde) rekening van de adviseur. Voor de kosten vanaf de 2e controle ontvang je een vergoeding.
Wat ontvang je?
Zijn de kosten voor het herstellen van onze fout redelijk, kijkend naar de verrichte werkzaamheden door je adviseur? We betalen nooit meer dan € 150 per uur. Je ontvangt de herstelkostenvergoeding altijd rechtstreeks van ons.Wanneer ontvang je geen herstelkosten?
- Als je aov niet onder het provisieverbod valt, omdat je het product voor 2013 hebt gesloten. Je betaalt je adviseur dan via je premie voor zijn service.
- Als we de offerte of de polis na de 1e, 2e of 3e keer hebben hersteld.
- Als je geen schade hebt geleden door ons handelen en dus geen extra kosten hebt gemaakt.
- Als jezelf of je adviseur de fout maakt. Natuurlijk helpen we je wel om de fout zo snel mogelijk te herstellen.
- Als we de tekortkoming betwisten.
- Als er naast ons en je adviseur ook andere financieel dienstverleners een rol spelen.
- Als er een procedure wordt gestart.
Kosten door de gevolgen van een verkeerde offerte of polis vallen buiten deze regeling. In zo’n geval kun je natuurlijk wel een klacht indienen. Lees verder op de website van het Verbond van Verzekeraars.
Staat je vraag er niet tussen?
Je bereikt onze aov-experts op 030 607 87 77.