Veranderingen Beroeps-AOV per 1 januari 2025
We introduceren een no-claimregeling voor klanten met een Beroeps-AOV. Ook schaffen we de korting voor leden van beroepsorganisaties af.
Nieuw: no-claimregeling voor klanten met een Beroeps-AOV
Klanten met een Beroeps-AOV krijgen een beloning voor de jaren waarover ze geen uitkering ontvingen. De regeling houdt in dat ze een no-claimkorting op de premie voor hun Beroeps-AOV krijgen als ze ten minste 10 jaar op rij geen arbeidsongeschiktheidsuitkering hebben gekregen (no-claimjaren). Deze korting bedraagt 10% op de premie van de Beroeps-AOV voor het nieuwe verzekeringsjaar.
Goed om te weten:
-
De jaren die verzekerden al hebben opgebouwd tellen mee!
-
Deze regeling geldt voor alle verzekeringen van de Beroeps-AOV, met uitzondering van de Ongevallenverzekering en de Vangnetverzekering.
Ook goed nieuws voor klanten met een premieteruggave-regeling
Medisch specialisten die lid zijn van een MSB, waarmee we een MSB Arrangement hebben gesloten en huisartsen met een Langlopende Beroeps-AOV hebben een premieteruggave-regeling. De no-claimregeling vervangt die premieteruggave-regeling. Dat levert hen extra voordelen op:
-
De no-claimregeling geldt ook voor de andere verzekeringen van de Beroeps-AOV, met uitzondering van de Ongevallenverzekering en Vangnetverzekering.
-
Klanten krijgen hierdoor vooraf korting die we gelijk verwerken in de premie, in plaats van compensatie achteraf.
-
Premiekorting vooraf maakt de belastingaangifte een stuk makkelijker, dan een premieteruggave achteraf.
Geen korting meer voor leden van beroepsorganisaties
Krijgen klanten korting op de premie van hun Beroeps-AOV, omdat ze lid zijn van een beroepsorganisatie? Die korting stopt per 1 januari 2025. Dit zien ze terug op de polis voor 2025.
Is de verzekerde (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt op het moment dat de korting stopt? We stoppen de korting pas als hij of zij niet meer arbeidsongeschikt is. Dat doen we dan per eerstvolgende hoofdpremievervaldatum. Dat is de datum waarop het nieuwe verzekeringsjaar ingaat.
Benieuwd naar het effect op jouw klanten?
Vanaf medio juli kan je een overzicht opvragen bij je accountmanager.
Klanten krijgen bericht
Eind augustus krijgen klanten die dit raakt bericht van ons per post. Een kopie daarvan vind je in Mijn Movir.
De brief is niet van toepassing op de situatie van mijn klant
Misschien ontving je klant een brief waarvan de inhoud niet op zijn of haar persoonlijke situatie van toepassing is. Dat is natuurlijk vervelend, en we doen ons best om dat te voorkomen. Bij het selecteren wie we aanschrijven werken we zo nauwkeurig mogelijk. Maar we kunnen niet 100% garanderen dat de boodschap altijd passend is. De selectie is een momentopname en we kunnen niet in de toekomst kijken. Daarnaast mogen en kunnen niet alle medewerkers in individuele (medische) dossiers kijken om de selectie te verfijnen.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!
Online je vraag stellen over een aov
Heb je een vraag over een aov? Stuur dan een bericht via de berichtenbox in Mijn Movir. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie.
Een andere vraag stellen
Heb je een vraag over bijvoorbeeld de communicatie naar je klanten? Stuur dan een e-mail naar je accountmanager. Een vraag over Mijn Movir stuur je naar Team Intern Accountmanagement.