Onze doorlooptijden bij nieuwe aanvragen
Je wilt snel duidelijkheid over een aanvraag. De afgelopen periode duurde dat soms langer dan je van ons gewend bent. Daarom werken we hard aan het verkorten van de doorlooptijden.
Oorzaken langere doorlooptijd
De langere doorlooptijd werd veroorzaakt door een combinatie van factoren: we kregen meer aanvragen en we investeerden in nieuwe, snellere processen.
Meer aanvragen
Redenen dat we meer aanvragen kregen:
- We verbeterden de premie voor zakelijk professionals en voor ondernemers.
- Andere verzekeraars verhoogden de premie voor medisch professionals.
- MoneyView beoordeelt de voorwaarden van de Movir Momentum Sommen AOV met 5 sterren.
Investeren in betere processen
We kozen ervoor om te investeren in betere processen. Dat vroeg ook tijd van Team Acceptatie. Tijdelijk zorgde dat voor vertragingen bij het beoordelen van aanvragen, maar uiteindelijk zorgt deze investering juist voor snellere en betere processen.
Zo verkorten we de doorlooptijd
- Zoals hierboven benoemd, investeerden we in het verbeteren van onze processen en systemen. Dat zorgt voor steeds kortere doorlooptijden.
- Voordat we met een aanvraag aan de slag gaan, kijken we of er medisch iets speelt. Op die manier kunnen we klanten waar er niets speelt sneller duidelijkheid geven. Uiteindelijk verwachten we dat dit zelfs zorgt voor kortere doorlooptijden bij alle klanten.
- Klanten krijgen op verschillende momenten in hun aanvraagproces een betere uitleg die hen helpt om hun aanvraag goed in te vullen. Samen met ons klantpanel werken we aan deze verbeteringen, die we naar verwachting we deze zomer kunnen invoeren.
Wat betekent dit voor jou
Je gaat ervaren dat de doorlooptijd korter wordt. Terug naar normaal. En dan zijn we er nog niet. Het is onze ambitie om de doorlooptijd fors te verkorten. Hiervoor vragen we nog wel even je geduld.
Heb je een vraag over een aanvraag?
Stel deze dan via de Berichtenbox in Mijn Movir. Zo komt je vraag meteen bij de juiste medewerker terecht.