Movir grootste stijger in IG&H Performance Monitor
Ook in 2023 beoordeelden adviseurs de prestaties van verzekeraars in de IG&H Performance Monitor. Sander de Vries, manager Sales van Movir, gaat in op de uitkomsten van dit onderzoek en vertelt hoe Movir zich verbetert.
De Vries: ‘Movir werd beoordeeld in de categorie ‘Inkomen Individueel’. Een belangrijk cijfer is de algemene beoordeling. Movir gaat hier van een 7,1 in 2021 naar een 7,5 in 2023. Dat maakt ons de grootste stijger in het onderzoek. Ook onze NPS-score steeg enorm, naar +25. Daarmee is onze NPS het hoogste van alle deelnemers. Dat betekent dat de meeste adviseurs Movir aanbevelen.
Op de juiste weg
Natuurlijk zijn we hartstikke blij dat het intermediair ons weer zo positief waardeert. In de jaren hiervoor konden adviseurs om verschillende redenen niet altijd rekenen op de kwaliteit en snelheid die ze van ons gewend zijn. Het is daarom extra prettig dat onze verbeteringen niet onopgemerkt blijven. Dit is een mooie bevestiging dat we op de juiste weg zitten.
We verbeterden de doorlooptijd
De belangrijkste feedback die uit het onderzoek naar voren komt, gaat over de doorlooptijd van ons aanvraagproces. Dit onderwerp herkennen we en staat bovenaan onze agenda. De afgelopen periode voerden we al kleine en grotere aanpassingen in onze processen door om de doorlooptijden te verbeteren.
Dit doen we anders
De belangrijkste verandering is dat nu 1 vaste behandelaar de regie voert over het technische en het medische gedeelte van een aanvraag. Daarbij wordt hij geadviseerd door 1 medische medewerker. Deze aanpassing zorgt voor meer snelheid en voor minder vragen aan adviseurs en klanten. Hierdoor konden we het afgelopen halfjaar vrijwel alle nieuwe aanvragen binnen de doelstelling van 2 werkdagen oppakken.
Zo blijven we verbeteren
Bij Movir vinden we de rol van adviseurs ontzettend belangrijk. Het is daarom onze ambitie dat adviseurs ons weer op alle aspecten zien als dé nummer 1 in aov. Om dat te bereiken, blijven we ons verbeteren. Op dit moment voeren we nieuwe aanpassingen door die meteen voor kortere doorlooptijden en voor meer gemak zorgen:
Een beter systeem
Met ingang van 4 maart werkt ons team Acceptatie met een nieuw systeem. Dit brengt ook voordelen voor adviseurs met zich mee:
- Een makkelijker en sneller proces rondom een acceptatie- of een tussentijds voorstel.
- Beter inzicht in de status van een aanvraag via Mijn Movir. Ook voor je klanten!
- Een digitale polis met een mooi en fris uiterlijk.
Ook snel een aov bij een aandoening
In bepaalde situaties kunnen we je klanten een polis aanbieden, terwijl Team Medisch Advies nog wacht op medische informatie om de aanvraag te beoordelen. Dan sluiten we het risico waarover we meer willen weten uit met een beperkende voorwaarde. Dit kan interessant zijn voor je klanten die snel een aov willen, maar die een specifieke klacht of aandoening hebben. Hebben we de informatie ontvangen, dan beoordelen we meteen of die beperkende voorwaarde (deels) kan vervallen. Zo versnellen we de doorlooptijd voor deze klanten met gemiddeld 6 weken.
Blijf je mening delen
Het aanscherpen en verbeteren van onze dienstverlening naar adviseurs heeft onze volle aandacht. Vind je het interessant om meer te weten over wat Movir doet, of lijkt het je leuk om daarover met ons in gesprek te gaan? Meld je dan aan voor 1 van de kennissessies die we organiseren. We horen je mening graag!’
Meld je aan voor een kennissessie
Wil je als adviseur meer inzicht krijgen in wat we doen bij Movir, zodat je jouw klanten nóg beter kan helpen en adviseren? Kom dan naar 1 van de kennissessies in de regio.