operational excellence specialist

Als operational excellence specialist werk je als interne consultant samen met het managementteam Acceptatie en Re-integratie en de product owner om verbeteringen en kansen voor klanten en in processen te herkennen, te onderzoeken en te implementeren. Dit gebeurt op basis van eigen analyses en inzichten. Je bent goed in het implementeren van veranderingen. Je bent nieuwsgierig, stemt af, werkt samen. Alles gericht op het behalen van het optimale resultaat.

Je voorziet op verzoek en op eigen initiatief de verschillende afdelingen van nuttige inzichten over kwantitatieve en kwalitatieve ontwikkelingen via periodieke en ad-hoc rapportages en/of analyses. Met de rapportages kunnen jouw stakeholders binnen het bedrijf tijdig en accuraat beslissingen nemen.

Als Operational Excellence Specialist heb jij de volgende verantwoordelijkheden

  • het adviseren van en het doen van voorstellen aan de manager Acceptatie en Re-integratie op het gebied klantinnovatie, operational excellence, digitalisering o.b.v. managementinformatie;
  • je vertaalt en implementeert verbetervoorstellen in lijn met de organisatiestrategie;
  • je coacht en adviseert managers om hun team beter te kunnen aansturen mede op basis van managementinformatie;
  • je challengt managers Acceptatie en Re-integratie over wat er in hun team gebeurt;
  • je werkt samen met je collega operational excellence specialist en de product owner om werkzaamheden van de afdeling te automatiseren en te digitaliseren;
  • je coördineert de oplevering van KPI’s en zorgt voor consistentie daarvan (op diverse niveaus);
  • je analyseert relevante trends en ontwikkelingen in de werkstromen en operationele data van de operatie;
  • je initieert en onderzoekt operationele managementinformatiebehoeften en draagt zorg voor de juiste rapportages en tools, zodat de operatie met de betreffende gegevens kan sturen;
  • je voert structurele analyses uit, ad-hoc analyses en geavanceerde analyses waarmee data kan worden omgezet in relevante informatie (bijv. datamodellen);
  • je bewaakt de voortgang en initieert zelf verbetervoorstellen op de afdeling;
  • je maakt deel uit van het team Business Change en rapporteert aan de manager Acceptatie en Re-integratie.

De afdeling Acceptatie en Re-integratie

De afdeling Acceptatie en Re-integratie is volop in verandering en is een ambitieus organisatieonderdeel met een sterke focus op resultaten en vernieuwing. Er is veel vrijheid voor het initiëren van vernieuwing van nieuwe ideeën en adviezen.

Profiel

Wij zoeken een ervaren veranderaar, die proactief zoekt naar verbetering en die zelf nieuwe ideeën en inzichten presenteert. We zoeken iemand:

  • met een academisch werk- en denkniveau;
  • met meerdere jaren ervaring op het gebied van Operational Excellence;
  • met een afgeronde opleiding Lean Six Sigma Black Belt;
  • die in staat is om strategie en klantinzichten te vertalen naar praktische verbetervoorstellen;
  • die een drive heeft voor vernieuwing, aanpakken van uitdagingen en het optimaliseren van klantbeleving;
  • met overtuigingskracht, die inzicht kan geven in analyses. En je bent in staat om anderen mee te krijgen, prioriteiten te stellen en om zaken in beweging te krijgen.
  • met ondernemerschap en die gericht is op samenwerken;
  • met ervaring met Customer Journeys. Dat is een pre.

Wij bieden jou

De waardering voor onze mensen komt onder andere tot uitdrukking in onze arbeidsvoorwaarden, die je voor een belangrijk deel kunt afstemmen op jouw persoonlijke wensen. Wij bieden jou:

  • een dynamische werkomgeving, die gekenmerkt wordt door een informele werksfeer en collegialiteit;
  • een gepassioneerd, klantgericht, professioneel en deskundig team van collega’s;
  • volop mogelijkheden voor persoonlijke groei en ontwikkeling;
  • moderne arbeidsvoorwaarden met veel ruimte voor eigen keuzes;
  • een functie voor 32-40 uur per week met de standplaats Nieuwegein;
  • een functie in functieschaal 11, Business Process Manager 4, level 18. De inschaling is afhankelijk van je kennis en ervaring;
  • een contract voor bepaalde tijd. Interne medewerkers met een dienstverband voor onbepaalde tijd, behouden dit dienstverband;

Meer informatie over onze arbeidsvoorwaarden vind je hier.

Solliciteren?

Ben jij degene die we zoeken voor deze functie? Solliciteer dan direct online. Heb je vragen of wil je meer informatie over de functie, bel dan met Nicole Wiesehahn, manager Acceptatie en Re-integratie. Zij is bereikbaar via 06 23 77 45 43. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met Mina Bahaj, recruiter. Zij is bereikbaar via 06 15 06 62 45.

Meer informatie over onze sollicitatieprocedure vind je hier.

Let op:

Alleen sollicitaties voorzien van zowel CV als een motivatiebrief worden in behandeling genomen.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.