Die ene vraag

In Veerkracht las u hoe advocaat Mieke Kemmers het makkelijker vond om haar medewerkers aan te sturen, nadat ze gesprekken had met een coach van Elestia. Hier gaat zij dieper in op wat zij leerde

‘Toen ik medewerkers had aangenomen, vond ik het lastig om te zeggen: dit is wat ons kantoor doet en zo doen we het. Als het niet ging zoals ik wilde dat het ging, vond ik het heel lastig om daar iemand op aan te spreken. Als advocaat heb ik de hele dag met conflicten te maken. Maar zelf ga ik conflicten snel uit de weg.’

Klankbord

‘Het werd me duidelijk dat ik behoefte had aan een klankbord en aan een coach die me dingen zou laten inzien. Ik kwam een advocaat tegen die erg tevreden was over Elestia. Dat was voor mij de aanleiding om toch ook maar eens met Elestia te bellen. De gesprekken met een coach hebben me waardevolle inzichten gegeven.’

Plezier & groei

‘Ik wilde een kantoor hebben waar cliënten met plezier komen, ondanks dat ze in een nare situatie zitten. Mensen moeten voelen dat ze hier hun verhaal kwijt kunnen en dat wij integer met hun problemen omspringen. Ook wil ik dat onze cliënten goed begrijpen wat er in hun zaak gebeurt. Daar moeten wij tijd en aandacht voor hebben. Daar praat ik nu over met mijn medewerkers. Ik heb het gevoel dat we aan het groeien zijn en dat vind ik heel prettig.’

Lekker boeiend

‘Coaching is nog steeds een taboe voor veel advocaten. Ik schreeuw het op een advocatenborrel ook niet van de daken dat ik coaching heb gehad. Terwijl je eigenlijk moet denken: lekker boeiend. Ik werk mee aan dit interview, omdat ik echt vind dat advocaten gebruik zouden moeten maken van de mogelijkheid om met een coach te sparren. Daar moet je niet mee wachten totdat je al met één voet in die burn-out staat. Zit iets je niet lekker? Doe er dan wat mee vóórdat het je opbreekt en je niet meer met plezier naar je werk gaat.’

Gerelateerde artikelen:
Elestia voor coaching

Coaching & counseling

Bezoek elestia.nl